Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodkowie przystąpił do realizacji Ministerialnego Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025.
Program realizowany jest przy 100% wsparciu finansowym ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.
Całkowita wartość programu: 578 200,00 zł. Kwota dofinansowana: 578 200,00 zł
Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Złożenie Zgłoszenia do Programu AOOzN 2025 nie jest równoznaczne z przyznaniem godzin pomocy asystenckiej.
W pierwszej kolejności usługi asystenckie otrzymają osoby:
W przypadku zamieszkiwania wspólnie więcej niż jednej osoby z niepełnosprawnością Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodkowie zastrzega możliwość przyznania usług asystenckich tylko jednej osobie z niepełnosprawnością.
Liczba maksymalnie przyznawanych godzin asystenckich przez OPS w Grodkowie (maksymalny limit roczny):
WYMAGANE DOKUMENTY:
OSOBY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ (UCZESTNIKA):
1. Karta Zgłoszenia Uczestnika
2. Zakres czynności / usług asystenckich
3. RODO Ministerstwo
4. RODO OPS w Grodkowie
5. Oświadczenie o wskazaniu asystenta
Do powyższych 5 dokumentów należy dołączyć:
- kserokopię aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności / o stopniu niepełnosprawności;
- kserokopię dokumentu potwierdzającego ustanowienie sprawowania opieki prawnej nad uczestnikiem (w przypadku sprawowania opieki nad pełnoletnim uczestnikiem).
ASYSTENTA:
6. Karta Zgłoszenia Asystenta
7. RODO Ministerstwo
8 .RODO OPS w Grodkowie
Do powyższych 3 dokumentów w przypadku, gdy usługa asystenta będzie świadczona na rzecz dziecka z niepełnosprawnością (od 2. do 16. roku życia) należy dołączyć:
- zaświadczenie o niekaralności (nie starsze niż 2 miesiące),
- informację o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym w postaci wydruku pobranej informacji z Rejestru (nie starsze niż 2 miesiące),
- pisemną akceptację osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością.
Do powyższych 3 dokumentów w przypadku posiadania przez asystenta orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub równoważnego należy dołączyć dodatkowo:
- kserokopię tego orzeczenia,
- zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do pełnienia funkcji asystenta osoby z niepełnosprawnością (nie starsze niż 1 miesiąc).
W przypadku zakwalifikowania Uczestnika do udziału w Programie:
- z Asystentem zawarta zostanie umowa zlecenie na świadczenie usług asystenckich,
- Asystent zobowiązany będzie do bieżącego prowadzenia dokumentacji z realizacji usług,
- Asystent zobowiązany będzie do comiesięcznego składania rozliczenia usług w OPS Grodków , załączania ewidencji poniesionych kosztów oraz oświadczenia o zatrudnieniu.
Zgłoszenia do Programu realizowanego przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Grodkowie w 2025 roku można składać do 20 grudnia 2024 roku (liczy się data wpływu do OPS Grodków ).
Zgłoszenia, które wpłynął do Ośrodka Pomocy Społecznej w Grodkowie (lub zostaną uzupełnione) po tym terminie, będą rozpatrywane w miarę możliwości finansowych.